Veelgestelde vragen

9.3beoordeling op

Vind hier direct antwoord op één van je vragen. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op via info@debelten.nl of +31 (0)523 26 22 64.


Inhoudsopgave

1. Accommodaties

2. Auto en slagboom

3. Animatie

4. Brasserie de Belten

5. Faciliteiten

6. Huisdieren

7. Kamperen

8. Reserveren, betalingen en annuleren

9. Zwembad

10. Overige vragen

1. Accommodaties

Wat voor inventaris hebben de accommodaties?
Alle accommodaties zijn van alle gemakken voorzien, van een waterkoker en koffiezetapparaat tot en met een tuinset. Wil je graag de gehele inventarislijst zien voordat je de auto inpakt? Neem dan contact op met de receptie, zij kunnen de inventarislijst toesturen per e-mail.
 
Is er bedlinnen aanwezig?
Bedlinnen is standaard aanwezig in de accommodaties. Voor de bedden hoef je dus niets mee te brengen. Geen zin om de bedden zelf op te maken bij aankomst? Maak dan gebruik van onze beddenopmaakservice! Deze is eenvoudig bij te boeken via de receptie.
 
Moet er een borg worden betaald bij het huren van een accommodatie?
Bij het huren van een accommodatie vragen wij geen borg. Wij willen graag laten zien dat wij onze gasten vertrouwen. Mochten wij concluderen na vertrek dat er toch iets niet in orde is, dan zullen wij contact opnemen met de gast. Indien er iets beschadigd is wat moet worden gemaakt en hier kosten aan zitten verbonden, zullen wij eventueel een factuur nasturen.
 
Hoe laat kan ik in- en uitchecken?
Als je een accommodatie hebt gehuurd mag je vanaf 15.00 uur naar de accommodatie en dien je voor 10.00 uur uit te checken. Stel dat je al eerder op de camping bent gearriveerd, dan mag je alvast gebruik maken van alle faciliteiten. Na het uitchecken mag je ook de hele dag nog gebruik maken van de faciliteiten op de camping en kun je de auto parkeren op de grote parkeerplaats.
Voor kamperen geldt een aankomsttijd van 13.00 uur en een vertrektijd van 11.00 uur. Daarnaast dezelfde voorwaarden als voor een accommodatie (zie bovenstaande).
 
Is het mogelijk om aan te komen buiten de openingstijden van de receptie?
Dit is mogelijk: laat onze receptionistes weten dat je buiten de openingstijden van de receptie aankomt op onze camping. De receptionistes zorgen er dan voor dat je kenteken wordt geregistreerd en je mag je sleutel of informatiepakket dan ophalen bij de horeca.
 
Is het mogelijk om eerder aan te komen?
Natuurlijk mag je eerder aankomen en alvast gebruik maken van de faciliteiten. Wil je graag eerder dan 15.00 naar je accommodatie? Boek dan eenvoudig een vroege incheck bij, maar let op! Voor een vroege incheck of late uitcheck worden wel kosten in rekening gebracht. Vraag bij de receptionistes naar de mogelijkheden! 
 
Is het mogelijk om langer te verblijven?
Voor een accommodatie of kampeerplaats is het mogelijk om een late uitcheck bij te boeken. Vraag onze receptionistes of dit mogelijk is voor je kampeerplaats of accommodatie.
 
Kan ik dagbezoek ontvangen / kan mijn bezoek blijven overnachten?
Uiteraard zijn logees van harte welkom. Verblijf je in een eigen kampeermiddel en moet er een bijzettentje bij komen? Geen probleem, je mag er maximaal twee (tweede voor € 5 per nacht). Logees betalen logeertarief per persoon per nacht + lokale heffingen. Zij mogen dan gebruik maken van alles voorzieningen en faciliteiten. Logees dienen aangemeld te worden bij de receptionistes.
Dagbezoek is ook toegestaan, mits dit van tevoren wordt aangegeven bij de receptie, tegen een meerprijs van € 2,50 per persoon en zij zich op die dag bij de receptie melden.
 
Kan ik een kinderstoel, kinderbadje of kinderbedje bij jullie huren?
Dit is mogelijk! Deze kan van te voren worden bijgeboekt, ook ter plaatse kan dit nog gehuurd worden bij de receptie.
 
Kan ik een bedrekje huren?
Ja, je kunt een bedrekje huren bij de receptie. Echter zijn alle chalets al voorzien van één bedrekje! Luxe hè?
 
Mag er gerookt worden in de accommodaties?
Roken is niet toegestaan in de accommodaties op familiecamping De Belten.
 
Mag ik een partytent plaatsen?
Het is niet toegestaan om een partytent te plaatsen. Dit i.v.m. overlast en/of hinder bij onze andere gasten. 
 
Mag er een bijzettentje bij de plaats worden gezet?
De kampeerplaatsen zijn inclusief kampeermiddel met één bijzettentje. Daarnaast is het mogelijk om een tweede bijzettentje bij te boeken à € 2,50 per nacht. Bij de accommodaties is het niet mogelijk om een bijzettentje te plaatsen.
 
Moet ik mijn chalet met voorkeur boeken?
We raden het je sterk aan, maar het moet niet. Wanneer je dit niet doet, krijg je een willekeurige plek. Het voordeel van met voorkeur boeken is dan ook dat je al precies weet waar je komt te verblijven en hoe ver(/dichtbij) je dan van alle faciliteiten zit. Vooral doen dus! Er zijn kosten à € 19,50 aan verbonden.
 
Hoe boek ik met voorkeur?
Bij het boeken krijg je standaard de 'Lijst' met ons aanbod te zien. Hiernaast (PC) of hieronder (mobiel) staat er nog een knop met 'Boeken via plattegrond'. Door hierop te klikken krijg je onze plattegrond te zien en kun je een plek kiezen. Deze wordt vervolgens geselecteerd voor het boeken en de voorkeurskosten à € 19,50 komen bij de rekening op.
 
Waarom kan ik in het hoogseizoen alleen van maandag t/m maandag OF vrijdag t/m vrijdag boeken?
Om ons hardwerkende schoonmaakteam enigzins te ontlasten, hebben we ervoor gekozen om in het hoogseizoen van 2022 (8 juli t/m 26 augustus 2022) vaste aankomstdagen te hanteren afhankelijk voor de accommodaties. De ene helft heeft de aankomstdag op maandag, de andere helft op vrijdag. Je kunt dan ook alleen een volle week boeken (maandag t/m maandag OF vrijdag t/m vrijdag).
Verdeling:
  • Maandag: Chalet 4 personen, Luxe Chalet, Luxe Lodge XL en De Waardtent;
  • Vrijdag: Chalet 6 personen en Chalet 6 personen - Summerproof
 

2. Auto en slagboom

Mag je auto bij de plaats staan?
Het is toegestaan om één auto bij de plaats te hebben staan, met uitzondering van veld A bij de luxe chalets. Dit veld is autovrij. Je auto kun je parkeren aan de voorzijde van de camping. De grote parkeerplaats is bedoeld voor lang parkeren. Dit geldt ook voor een 2e auto. De 2e auto kan geregistreerd worden, maar er kan maar één auto per plaats tegelijkertijd op de camping. Mocht het een keer nodig zijn i.v.m. uit- en inladen, laat het dan de receptionistes weten zodat zij de slagboom handmatig kunnen openen.
 
Let op: bromfietsen, scooters en motoren zijn bij ons op de camping niet toegestaan. Deze kunnen geparkeerd worden op de grote parkeerplaats voor lang parkeren.
 
Mijn ouders/vrienden brengen de caravan. Kunnen zij de camping op?
Het is geen probleem als iemand anders je kampeermiddel komt brengen. Bij de slagboom kan op de intercom worden gedrukt, hier kan aangegeven worden dat het kampeermiddel wordt gebracht. De receptionistes zullen de slagboom handmatig voor de 2e auto openen. Gelieve de auto zo snel mogelijk weer buiten de slagboom zetten.
 
Van hoe laat tot hoe laat kan ik door de slagboom?
De ingaande slagboom werkt tussen 7.00 uur en 23.00 uur. De uitgaande slagboom gaat altijd open i.v.m. calamiteiten.
 

3. Animatie

Wanneer is er animatie aanwezig?
De animatie zal aanwezig zijn tijdens feestdagen & schoolvakanties. Buiten deze schoolvakantie's zal er dus geen animatieteam aanwezig zijn. Check de animatiepagina voor het animatieprogramma.
 
Tot welke leeftijd is er animatie?
De animatie is erg breed georganiseerd voor jong en oud, en hierdoor is er voor alle leeftijden wat te doen. Er worden ook leuke activiteiten georganiseerd voor de ouders of met het hele gezin. Er is een speciaal Chilz-programma voor de kinderen vanaf 10 jaar. Naast de animatieprogramma's organiseren wij regelmatig gave events, zoals de mudrun, de schuimparty en de colorrun!
 

4. Brasserie De Belten

Moet ik reserveren voor de Brasserie?
Dit raden wij zeker aan! Je kunt dit doen via het online reserveersysteem (klik hier), in de Brasserie zelf of telefonisch via 06 82 69 15 09
 
Mogen wij van buitenaf ook komen eten in de Brasserie?
Heel graag zelfs! Wij raden je wel aan een tafeltje te reserveren. Dit kan via 06 82 69 15 09
 
Diëten of allergiën?
Geen probleem, geef dit tijdens het maken van de reservering of tijdig door bij de snackbar of Brasserie zodat ons team hier rekening mee kan houden.
 
Is er een locatie die je kunt huren voor feesten en partijen?
Er zijn meerdere locaties die wij kunnen aanbieden: Buitenlocatie De Belten, De Brasserie, De Chillroom of de gezellige Ahoybar. Gaat het om een zakelijke bijeenkomst? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Toch binnen het seizoen een feestje vieren? Vraag gerust naar de mogelijkheden. Kijk voor meer informatie op www.brasseriedebelten.nl.
 
Is Brasserie De Belten ook buiten het kampeerseizoen geopend?
Jazeker! Sinds 2020 is Brasserie De Belten ook buiten het kampeerseizoen geopend. Je bent elk weekend welkom - tenzij anders vermeld staat op de openingstijdenpagina.
 

5. Faciliteiten

Is er een mogelijkheid tot fietsverhuur?
Bij de receptie is het mogelijk om verschillende soorten en maten fietsen te huren. Lekker sportief het bos in? Huur dan een mountainbike. Of heerlijk met de kleine kids even de stad in? Vraag dan naar de mogelijkheden voor een bakfiets. Ook zijn er elektrische fietsen te huur. Aan de voorzijde van de camping is een oplaadpunt voor de elektrische fietsen aanwezig
 
Kan ik mijn gasfles omruilen?
Bij de receptie kun je gasflessen omruilen. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden van de verschillende gasflessen.
 
Is er wifi op de camping aanwezig?
Over de gehele camping kun je gratis gebruik maken van de wifi (let op: niet berust op massaal films en series streamen, maar meer bedoeld voor appcontact en onze socials ;). Hier hebben gasten geen wachtwoord voor nodig, omdat dit een openbaar wifinetwerk is. De accommodaties beschikken over een eigen vaste internetaansluiting. 
 
Is er een wasserette aanwezig op de camping?
De wasserettes bevinden zich in sanitairgebouw 1 en 2. De wasmachines en -drogers werken via de Airwallet app. In deze app verbind je via Bluetooth en GPS (of Locatie) met de wasmachines en -drogers en betaal je gelijk via iDEAL. Het wasmiddel wordt automatisch gedoseerd, dit hoeft dus niet toegevoegd te worden. De wasserette is 24/7 geopend.
 
Mag je zwemmen in de speelvijver?
Wij moedigen niet aan om in de speelvijver te zwemmen. Dit is namelijk geen zwemvijver en de waterkwaliteit wordt niet gemeten. Je kun een heerlijke frisse duik nemen in het buiten-en/of binnenbad. Zwem je toch in de speelvijver, dan is dit geheel op eigen risico.
 
Is het mogelijk om gebruik te maken van de faciliteiten na uitcheck?
Mocht je al hebben uitgecheckt, maar toch nog gebruik willen maken van onze faciliteiten, is dat geen probleem! Parkeer je auto op de grote parkeerplaats en geniet nog de hele dag van alle faciliteiten. Liever de hele dag gebruik maken van de accommodatie? Boek dan tegen betaling eenvoudig een late uitcheck bij en informeer bij de receptie voor de mogelijkheden.
 
Is het mogelijk boodschappen te doen op de camping?
Jazeker, dit is mogelijk. Er is een campingwinkel aanwezig voor je dagelijkse boodschappen.
 

6. Huisdieren

Zijn er huisdieren toegestaan op de camping?
Op de velden F en G zijn huisdieren van harte welkom mits kort aangelijnd. Deze velden liggen aan de bosrand waar de huisdieren uitgelaten mogen worden. Ze zijn niet toegestaan in de winkel, het zwembad, de Chillroom, de snackbar en pizzeria. Wil je graag bij de Brasserie eten? Dan mag je huisdier op het terras komen. Hier kunnen de medewerkers ook zorgen voor een bakje water.
 
Heb je ook accommodaties waar huisdieren zijn toegestaan?
Er zijn geen accommodaties waar huisdieren zijn toegestaan. Wij hebben gasten op de camping die het chalet particulier verhuren. Bij sommige verhuurders is het toegestaan om je huisdier mee te nemen.
 
Mag mijn bezoek ook hun huisdier meenemen?
Dit is alleen toegestaan op de huisdiervelden F en G. De andere velden zijn huisdiervrij. Huisdieren zijn ook niet toegestaan in de winkel, het zwemabd, de Chillroom, de snackbar en pizzeria. Wil je bij de Brasserie eten? Dan mag je huisdier op het terras komen.
 
Mogen honden zwemmen in de speelvijver?
Dit is niet toegestaan. Honden mogen ook niet zwemmen in de recreactieplas ‘De Oldemeijer’ op 1,5 km afstand van de camping.
 

7. Kamperen

Kan ik mijn eigen kampeerplaats bepalen?
Ja, dit is mogelijk. Je kunt bij het online boeken zelf een kampeerplaats kiezen (kies: 'Boeken via plattegrond'). De voorkeurskosten zullen dan op de factuur komen te staan. Bij het telefonisch reserveren zal de receptioniste vragen of je een voorkeur hebt voor een bepaalde plaats.
 
Is er CAI-aansluiting op de camping?
Nee. Per seizoen 2022 zijn er geen CAI-aansluitingen meer.
 
Hoeveel ampères heeft mijn kampeerplaats?
De camping heeft 2 verschillende kampeerplaatsen; 6 en 16 ampère. Basis kampeerplaatsen beschikken over 6 ampère (1380 watt). 16 ampère en comfort kampeerplaatsen over 16 ampère (3680 watt). Het is niet mogelijk om per plaats de ampères te wijzigen. Het gaat om een standaard aantal ampère op de plaats.
 
Hoe laat kan ik in- en uitchecken?
Als je een kampeerplaats hebt gehuurd mag je vanaf 13.00 uur naar de kampeerplaats en dien je voor 11.00 uur uit te checken. Uiteraard mag je op de aankomst- en vertrekdag wel de hele dag gebruik maken van alle faciliteiten. Wil je later dan 11.00 uur gebruik maken van de kampeerplaats op de dag van vertrek? Informeer bij één van onze receptionistes naar de mogelijkheden en boek tegen betaling eenvoudig een late uitcheck bij! 
 
Is het mogelijk om aan te komen buiten de openingstijden van de receptie?
Dit is mogelijk, laat onze receptionistes weten dat je buiten de openingstijden van de receptie aankomt op onze camping. De receptionistes zorgen er dan voor dat je kenteken wordt geregistreerd en je mag je sleutel of informatiepakket dan ophalen bij de horeca.
 
Mag ik mijn caravan of tent onbewoond achterlaten?
Dit is toegestaan, laat even weten aan de receptionistes dat je afwezig zult zijn en wanneer.
 
Heeft familiecamping De Belten seizoensplaatsen?
Nee, het is niet mogelijk om bij familiecamping De Belten een seizoensplaats te reserveren. Wel is het mogelijk om een heel voorseizoen te komen kamperen, dit is de langste periode die boekbaar is.
 
Hoe groot zijn de kampeerplaatsen?
Alle kampeerplaatsen zijn ten minste ongeveer 100m2, dus 10 meter bij 10 meter. De auto mag naast je kampeermiddel geparkeerd worden. De comfortplaatsen zijn ten minste 120m2 groot.
 
Mag er een bijzettentje bij de plaats worden gezet?
De kampeerplaatsen zijn inclusief kampeermiddel met één bijzettentje. Dit is ook gelijk het maximale en dus is het niet mogelijk om een 2e bijzettentje te plaatsen. Bij de accommodaties is het niet mogelijk om een bijzettentje te plaatsen.
 
Kan mijn bezoek blijven overnachten?
Uiteraard zijn logees van harte welkom. Verblijf je in een eigen kampeermiddel en moet er een bijzettentje bij komen? Geen probleem, één bijzettentje is gratis. Logees betalen logeertarief per persoon per nacht + lokale heffingen. Zij mogen dan gebruik maken van alles voorzieningen en faciliteiten. Logees dienen aangemeld te worden bij de receptionistes.
 
Moet ik mijn kampeerplaats met voorkeur boeken?
We raden het je sterk aan; maar het moet niet. Wanneer je dit niet doet, krijg je in principe een willekeurige plek. Zo kun je uitkomen aan de achterkant van de camping of juist aan het water bij de vijver. Het voordeel van met voorkeur boeken is dan ook dat je al precies weet waar je komt te verblijven en hoe ver(/dichtbij) je dan van alle faciliteiten zit. Vooral doen dus! Er zijn kosten à €19,50 aan verbonden.
 
Hoe boek ik met voorkeur?
Bij het boeken krijg je standaard de 'Lijst' met ons aanbod te zien. Hiernaast (PC) of hieronder (mobiel) staat er nog een knop met 'Boeken via plattegrond'. Door hierop te klikken krijg je onze plattegrond te zien en kun je een plek kiezen. Deze wordt vervolgens geselecteerd voor het boeken en de voorkeurskosten à € 19,50 komen bij de rekening op.
 

8. Reserveren, betalingen en annuleren

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Via onze website staan de algemene voorwaarden uitgetypt. Deze zijn te bekijken via Algemene Voorwaarden (klik hier).
 
Mag ik mijn reservering annuleren?
Mocht je om welke reden dan ook de reservering moeten annuleren, dan zullen wij dit volgens de RECRON-voorwaarden toepassen. Wij bieden geen annuleringsverzekering aan. Heb je een doorlopende reisverzekering? Dan is dit meestal voldoende om eventuele kosten te dekken. Neem contact op met de receptie om te kijken wat wij voor je kunnen betekenen - elke situatie is weer anders.
 
Wat zijn de betalingstermijnen?
Je betaalt na het maken van een reservering binnen twee weken 50% aan, het 2e gedeelte moet 4 weken voor aankomst bij ons binnen zijn. Wil je de betalingstermijnen laten aanpassen? Neem contact op met onze receptionistes en vraag naar de mogelijkheden.
 
Wat is het IBAN nummer?
Het IBAN nummer van Familiecamping De Belten is: NL 45 RABO 0153817771 t.n.v. Vakantiepark Hardenberg
 
Mag ik ook een optie plaatsen?
Natuurlijk! Een optie plaatsen is gewoon mogelijk. Dit kan telefonisch via 0523 262 264.
 

9. Zwembad

Is het zwembad ook toegankelijk voor niet campinggasten?
Sta je niet op de camping, maar wil je wel gebruik maken van het zwembad? Je bent in het laagseizoen van harte welkom om een duik te nemen in één van onze baden. Het zwembad is alleen geopend tijdens het campingseizoen.
Als niet-campinggast betaal je €5 entree voor het zwembad en moet je van tevoren contact opnemen met 0523 262 264.
 
Is er in het binnenzwembad ook een diep gedeelte aanwezig?
Jazeker, binnen is er naast de waterspeeltuin ook een diep gedeelte aanwezig. Je kunt een sfeerimpressie bekijken op de binnenzwembadpagina.
 
Mag ik met mijn kind mee in de waterspeeltuin?
Er is alleen een uitzondering voor ouders met een baby. Verder is het bad slechts 0.20 meter diep en mag je niet mee. Een zwemluier is verplicht voor baby's.
 

10. Overige vragen

Mag ik barbecueën op de camping?
Barbecueën is toegestaan, mits er preventieve maatregelen worden genomen om brand te voorkomen, zoals een emmer water of zand die al klaar staat naast de barbecue. Voor elektrisch barbecueën is het raadzaam te informeren naar het aantal ampères op je kampeer- of standplaats. Wanneer het nationale hitteplan van kracht is, mag er NIET gebarbecued worden.
 
Is de camping geschikt voor mindervaliden?
Familiecamping De Belten heeft geen aparte faciliteiten of accommodaties voor mindervaliden.
 
Kan ik post of een pakket laten bezorgen tijdens mijn verblijf?
Je kunt het laten bezorgen op:
Familiecamping de Belten, t.a.v. je naam en plaatsnummer,
Grote Beltenweg 11,
7794 RA in Rheeze.
Je kunt dan je pakketje afhalen bij de receptie. Post kun je vinden in de postvakjes bij de receptie, de post wordt gesorteerd op achternaam.
 
Wanneer is de camping geopend?
De camping is geopend vanaf april t/m augustus, de andere maanden van het jaar zijn alle faciliteiten gesloten, met uitzondering van de receptie en Brasserie.
 
Wanneer is het hoogseizoen?
Het hoogseizoen van 2022 is van 16 juli tot en met 26 augustus.
 
Wanneer is de receptie geopend?
Bekijk hier de openingstijden.